11. 11. 2020

Běh jako doplněk cyklistiky

Ačkoliv se běh považuje za základní lidský pohyb a zároveň je jedním z celosvětově nejrozšířenějších sportů, mezi cyklisty nebývá příliš oblíbeným. Je opravdu jízda na kole a běhání tak neslučitelné, nebo se jedná pouze o zažité stigma?

Běh jako doplněk cyklistiky

Kolo versus běh

Důvodem, proč se obecně nedoporučuje tyto dva sporty příliš kombinovat, je fakt, že při každém z nich vykonáváte výrazně odlišný styl pohybu – zatímco na kole šlapete plynule a oválně, běh se skládá z dynamických odrazů. Vhodné řešení se tak dá nalézt v rozdělení sezony, kdy například od listopadu do únoru běháte a od března do října se věnujete cyklistice. Nicméně pokud se necítíte být výkonnostním cyklistou s vysokými ambicemi, nemusíte mít strach kombinovat kolo s běháním po dobu celého roku.

Kouzlo běhu

Hlavní kouzlo běhu spočívá v jeho jednoduchosti – běhat se dá téměř kdekoliv, kdykoliv a za jakýchkoliv podmínek. Nespornou výhodu v porovnání s cyklistikou představuje i jeho časová nenáročnost.

Dopad na tělo

Při běhu rozvíjíte výkonnost srdce, zvyšujete kapacitu plic, posilujete svaly a kosti, zlepšujete svalovou koordinaci, držení těla a v neposlední řadě odbouráváte psychické napětí a stres.

Výběr bot

To jediné, co k běhu potřebujete, jsou běžecké boty. O to více dbejte na jejich správný výběr s ohledem na vaše klouby a šlachy. Na trhu naleznete širokou škálu běžeckých bot rozdílného zaměření. Jak postupovat při jejich pořizování uvádí video pod odkazem.

Jak vybrat běžecké boty: https://www.youtube.com/watch?v=jdftnfSqxcA

Běžecký trénink

Pokud se půjdete dvakrát týdně proběhnout volným tempem do parku, bude to mít blahodárný vliv na vaše zdraví. Pokud máte zájem se někam posunout, vytvořte si tréninkový plán, podle kterého se budete řídit. Kompletní běžecký trénink se neskládá pouze z běhů různých intenzit.

Atletická abeceda

Při cvicích atletické abecedy zapojujete komplexně svaly dolních končetin, rozvíjíte pohybovou koordinaci i mobilitu. Abeceda vám pomůže se zdokonalením běžecké techniky.

Z čeho se skládá atletická abeceda: https://www.youtube.com/watch?v=wOHv7w-FAQg

Odrazová cvičení

Trénink odrazových cvičení rozvíjí především dynamickou sílu a koordinaci pohybu.

Trénink odrazových cviků: https://www.youtube.com/watch?v=CzEFtonkXsA

Trénink na schodech

Pokud naleznete v okolí vhodné schody, využijte je – a to především k rozvoji dynamiky svalů a tréninku koordinace pohybu.

Jak trénovat na schodech: https://www.youtube.com/watch?v=SgxW1N2nXhg

Běhání kopců

Součástí vašeho tréninku by měly být výběhy kopců, díky kterým budete rozvíjet sílu a zlepšovat kondici.

Trénink zaměřený na výběhy kopců: https://www.youtube.com/watch?v=6OwwCVSeN8o

Intervaly

Jak se říká – intenzitu nenahradíš. Délka intervalů by se měla odvíjet podle trati, na kterou trénujete. Pro efektivitu tréninku dbejte na dodržení pauz mezi opakováními.

Tip intervalového tréninku https://www.youtube.com/watch?v=sfCBCf0mX1E

Posílení středu těla

Ano, i běžci posilují, a to především střed těla, který slouží k jeho správnému držení při běhu.

Cviky na posílení středu těla: https://www.youtube.com/watch?v=V10FswSYZOQ

Motivační video na závěr: https://www.youtube.com/watch?v=VocgsF-KMpw&fbclid=IwAR1-X0ms6TXRCTsspfdI7GWgLV0i0esWAZDWX1yKpVNf_t4rnEt-F80XtWY

Generální partner

Hlavní partneři

PARTNEŘI

DODAVATELÉ

Partneři Cyklopůjčovny Kola pro život

Generální mediální partner

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI

Mediální partneři

Institucionální partneři

Realizaci podporuje

MARKETINGOVÝ PARTNER

Za podpory

Kolo pro život - Podpora

Přečtěte si:

Nejčastěji kladené dotazy

Nenašli jste odpověď na svůj dotaz?

 

Všechna práva vyhrazena. © Kolo pro život 2018.